Internet! - Reisverslag uit Butere, Kenia van Tom Biggelaar - WaarBenJij.nu Internet! - Reisverslag uit Butere, Kenia van Tom Biggelaar - WaarBenJij.nu

Internet!

Door: Tom van den Biggelaar

Blijf op de hoogte en volg Tom

21 April 2012 | Kenia, Butere

Eigenlijk was ik afgelopen donderdag nog niet helemaal klaar, ik was nog steeds bezig met het uploaden van wat foto's en was ook nog van plan om er wat toelichting bij te geven. Maaaaar, toen begon mijn internet ineens raar te doen.. Wat bleek; Alles was op? Maar dat kon helemaal niet.. Ik had namelijk 4000MB gekocht, genoeg voor mijn gehele verblijf, en had dus nog ongeveer 2700MB over.. Wat bleek, die internetbundels zijn dus maar een maand geldig, 19 maart gekocht, donderdag was het 19 april.. Dus uitgewerkt! De reden dat ik nog wel op internet kon was; Ik had ook nog meer dan 700 Ksh op mijn modem staan, buiten de Mb's om.. Dus hij was gewoon vrolijk, zonder waarschuwing door gaan draaien buiten mijn bundel.. Handigg! Normaal is dit niet meteen een probleem, ook buiten je bundel kun je met 700 Ksh een best lange tijd internetten.. Maaaaaar, omdat Tommieee had besloten foto's te gaan uploaden was het snel gedaan met de pret! Maar ja, geen rampp! Vandaag nieuw tegoed gekocht en nu doet mijn internet het weer! De grootste grap van alles is nog wel dat; Nu ik nieuw tegoed op mijn Modem heb gezet.. Kreeg ik het tegoed dat er nog opstond weer terug..

Vandaag zou ik eigenlijk even naar de bank gaan in Momias, moet namelijk pinnen! Maaaaar.. dat ging op het laatste moment niet door. Vandaag was het echt op het laatste moment! We stonden klaar om te vertrekken, toen mama Grace een telefoontje kreeg.. De minister; Dat ze verwacht werd op een meeting in Kakamega.. Leuk om Councillor te zijn! Maar voor mij was het wel een gelukje, doordat ik niet naar Momias ging, niet veel cash meer heb en toch internet wilde hebben.. Liet ik de motorjongen maar 150 Ksh kopen, toen ik dit activeerde kreeg ik de rest ineens terug.. Als ik vandaag naar Momias had geweest had ik denk ik 1500 Ksh geactiveerd.. Dan had ik echt veel te veel internettegoed gehad! Maar, genoeg over internet.. Waar was ik gebleven afgelopen donderdag;

Ik was eigenlijk van plan om nog een foto van een aap te uploaden en eentje van een thee veld! Die houden jullie nog tegoed.. Nu dan de toelichting bij de andere foto's.. Foto 1,2,3 en 7 zijn foto's die ik heb gemaakt in het regenwoud.. Dat was gewoon hoe het eruit zag, niet echt bijzondere dingen op die foto's..
Wat jullie op foto 4 en 5 kunnen zien vond ik zelf erg bijzonder.. We liepen ongeveer al een uurtje door het bos en ineens sta je midden op een grasvlakte, uit het niets! Dat was echt zo bijzonder.. Op alle plekke rondom de gras vlakte was gewoon weer regenwoud (op foto 5 kun je dat goed zien). Ik denk dat ik dat het mooiste, maar vooral het gekste vond van de hele tour! Mozes vertelde erbij dat die grasvlakte, een hele tijd geleden, ook gewoon bos was geweest.. Na een tijdje veranderde het in een moeras, dat moeras droogde uit en veranderde in het graslandschap dat je op de foto's kunt zien. Hij vertelde ook, dat ze verwachten, dat de grasvlakte in de loop der tijd weer in regenwoud zal veranderen.. Het is een lang proces, maar de bomen die aan de rand staan zullen de bepaalde voedingsstoffen doorgeven aan het graslandschap en zo zou het regenwoud steeds een stukje opschuiven, na een lange periode zal alles weer dicht groeien!
Op foto 6 zie je mij staan met, een gedeelte van, de oudste boom van het Kakamega Forest.. Deze boom zou meer dan 300 jaar oud zijn!
Volgens mij was dit alles wat ik over het regenwoud wilde vertellen.. Mocht me nog iets interessants te binnen schieten zal ik het in een ander verslag nog vermelden..

OHJAA, ook belangrijkk; de tas is terugg! Uiteindelijk hebben we hem vrijdag in de loop van de ochtend gevonden in de grote slaapkamer onder het bed.. Heel raar, want hij was meegenomen uit de andere slaapkamer.. Er was 2000Ksh uitgehaald, dit was niet al het geld dat erin zat! Wat ze hier dus denken is dat degene die het geld eruit heeft gehaald wilde dat niemand het zou merken. Maar dat mama Grace te vroeg merkte dat hij weg was en hem daarom maar ergens anders neer heeft gegooid. Anders had die hem waarschijnlijk dus gewoon op dezelfde plaats terug gezet.. Of zo iets, tjaa.. We zullen het nooit weten! Gelukkig was er alleen wat geld uit, want mama Grace had echt stress over alle pasjes die er in die tas zaten.. Die heeft ze nu gelukkig terug!

Maar door die tas was mijn tripje naar Kisumu vrijdag niet doorgegaan.. Geen probleeeeem, waarschijnlijk dat we nu ergens deze week gaan. Ik denk zelf dat het dinsdag of donderdag zal worden.. We zullen het zien!

Trouwens nog even over Tom.. Het is echt een idioot beest! Hij vind mij echt niet aardig, altijd als ik in de buurt ben valt die mij aan.. Die dingen vallen je aan door een aanloop te nemen en vervolgens met hun hoofd naar voren op je in te beuken. het is alleen wel grappig, want doordat die aan een touw vast zit haalt die mij meestal niet en wordt hij dus vol terug getrokken door het touw.. Hij is dus niet alleen niet aardig, maar ook nog eens dom! Na 2 keer kun je toch wel onthouden dat als ik te ver weg sta dat je mij niet kunt raken? Nou hij blijkbaar dus niet.. De reden dat die mij niet meer aardig vind is volgens mij ook dat touw.. Afgelopen woensdag had Tom namelijk zoveel rondje om de elektriciteitskabel heen gelopen dat die nog maar 10 centimeter touw over had.. Hij heeft normaal ongeveer meter of 3, kun je wel voorstellen hoeveel rondjes dat beest had gelopen.. Maar het maakte op zich niet echt uit dat hij daar vast zat, het was niet dat die de elektriciteitskabel zou kapot trekken, maar vond het toch wel beetje zielig! Maar toen ik hem wilde bevrijden werkte die totaal niet mee, dus ik moest echt hard trekken.. Ik denk dat ik toen misschien toch te hard heb getrokken en hem pijn heb gedaan! Wanttt, vanaf dat moment probeert hij mij aan te vallen.. En hij doet het ook echt alleen bij mij, Collins of Onninde kan zonder probleem bij hem in de buurt komen.. Maar als ik, zijn baas, bij hem in de buurt kom dan valt die aan!
Ik denk als die zo door blijft gaan, dat ik hem gewoon opeet!

Ik zal straks nog even die foto uploaden van die aap!

  • 21 April 2012 - 23:46

    Els, Van De Dommel:

    Dag Tom, ik volg sinds een paar weken al je verslagen, fantastisch om van zo ver je toch heel dichtbij te beleven! Tjeemig, wat een bult ervaringen en belevenissen doe je op. Daar kan echt geen enkele studie tegenop. Ik ben alweer trots op je. Vind het daarentegen overdreven stoere praat om te dreigen je naamgenoot op te eten. Wij gaan intussen hier ook gewoon door met leven, wel in een andere context! Veel hartelijke groeten van Els.

  • 22 April 2012 - 06:15

    Tom Van Den Biggelaar:

    Beste Els,
    Dankjee! Ik heb het ook erg naar mijn zin! Haha nouuu, over dat schaap gesproken.. Mensen hebben hier geen supermarkten, er zijn wel wat slagers maar het is heel gewoon dat mensen hun eigen dieren op eten.. En dan niet alleen hun kippen, nee ook hun geiten en schapen.. Is heel normaal.. Dus ik ben bang dat Tom vroeg of laat toch op een bord zal belanden!
    Tom

  • 23 April 2012 - 08:46

    Lissa:

    HOi Tom, Zeg zo'n geit op de bbq is heel lekker hoor. Als hij zo eigenwijs blijft doen, wij komen volgende week jou kant op. Ik zeg bbq aan en lekker in de zon!

    Groetjes

  • 23 April 2012 - 16:47

    Tom Van Den Biggelaar:

    Haha we zullen hem bewaren tot volgende week Lissa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Butere

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Juni 2012

Laatste dagen Kenia

06 Juni 2012

Een wereld van verschil

04 Juni 2012

Nairobi

01 Juni 2012

Rongo

26 Mei 2012

Laatste dagen Butere
Tom

Actief sinds 22 Jan. 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 29957

Voorgaande reizen:

11 Maart 2012 - 10 Juni 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: